۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی:

کاربری ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی تغییر یافته است

کاربری ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی تغییر یافته است

تبریز-دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر داده شده که توسط دستگاه قضایی شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محبوب علیلو روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: بر همین اساس در سالجاری تعداد سه هزار و ۲۵۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قطعی شده است که که اقدامات قانونی و قضائی برای برخورد با این موارد در دست انجام است.

وی از آزادسازی ۴۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: در همین مدت یکهزار و ۵۲۹ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها و بخش‌های مختلف استان توسط دستگاه قضائی انجام شده است.

محبوب علیلو با بیان اینکه اراضی کشاورزی و باغی منبع اصلی و مهم تولید هر کشور است نه کالای سرمایه‌ای، ادامه داد: نگاه مردم مبنی بر اینکه اراضی کشاورزی کالای سرمایه‌ای است باید تغییر یافته و عوض شود تا همگان بر اینکه اراضی کشاورزی محور تولید و تأمین امنیت غذایی مردم است، باور داشته باشند.

به گفته وی در راستای آزادسازی اراضی کشاورزی استان، یکهزار و ۴۰۰ مورد نیز به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی نهایی شد که در نتیجه آن ۷۲ هکتار آزاد سازی شده است.

محبوب علیلو همچنین از آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی در پی اجرای احکام قطعی قضائی و برخورد با تخلفات در حوزه تغییر کاربری شهرستان تبریز خبر داد و گفت: در اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی باسمنج، ۱۳۵ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شد.

وی گفت: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آینده است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به طور درست بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

کد خبر 5948517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha